lördag 24 november 2012

Härliga lördag!

Idag var det dags för stallet igen:) På väg dit, nere i Mysinge stötte vi på en tjurkalv som tagit sig ut ur hagen på eget bevåg och gick lugnt och betade vid sidan av vägen:) Jag stannade och satte på varningsblinkers och skuttade ut ur bilen. Blev ju rädd att han skulle gå ut på vägen.... Precis när jag stannat kom en bonde i traktor som hjälpte till att fösa hem honom igen. Nörd vi var på väg mot grinden skuttade han helt plötsligt in själv igen mellan taggtråden. .. På andra sidan stod mamma Mu och råmade och hälsade honom välkommen hem:)
Skönt att han kom tillrätta igen, men jag tycker inte om när de har taggtråd runt hagarna:(

Vi fortsatte vår tur ner till stallet där vi tog en långrunda med Ljúfur och hundarna. Jag kan säga att de såg ut som små lermonster när vi kom tillbaka! Kaxe var inte direkt nöjd att bli så smutsig:)

Efter stallet bar det av ner till mormor före att åka vidare till Himmelsberga för att kolla in julmarknaden. Det är alltid lika mysigt! Jag älskar den här tiden på året:) Jag köpte en enriskrans till dörren och lite bild och slånbärsglögg, den är så god!

Nu har jag landat hemma och njuter av en brasa och en lugn och skön hemmakväll tillsammans med Kaxe och Chillie,  det är så skönt! Det blir Så mycket bättre på TV ikväll och lite grönsaksdip:) Riktigt lördagsmys:)

Här kommer lite bilder från dagen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar