torsdag 24 februari 2011

Jag undrar om jag ska släppa bomben??

Vet inte riktigt än men nu är det så kort tid kvar så jag kanske ska göra det? Hmmmm....


Ja, jag gör nog det... Det jag har funderat på väldigt länge, och som jag i januari bestämde mig för att undersöka, var möjligheten till att få genomföra en gastric by-pass operation, eller fetmaoperation som många säger...
Jag har som sagt funderat väldigt länge och känner att jag mått dåligt under en längre period pga min övervikt.

VA!?!?!? säger säkert många utav er då det kanske inte märkts på mig, men det har hela tiden funnits inombords men jag har känt att jag inte velat prata om det. Folk upplever mig nog som mycket stark och med ett bra självförtroende men det är ju ett försvar jag har och varit tvungen att skapa mig efter alla år av mobbing sen mellanstadiet och hela vägen upp i gymnasiet. Jag har alltid bitit ihop och låtsats att det runnit av mig, men många gånger brann tårarna i ögonen och ingen förstod nog hur illa det tog... Även idag möts jag av äcklade blickar och taskiga kommentarer när man är ute. Vad tror folk?? Att det är ok att slänga ur sig vad som helst till en tjock människa? Jag känner dem inte ens och vill inte lära känna dem men de tycker att det är helt ok att slänga ur sig något när de går förbi... Jag har nog inte varit ute en enda gång i lilla hålan Kalmar utan att någon sagt eller gjort något som de finner väldigt underhållande enbart för att såra...

Ni som vill finnas kvar och stötta får mer än gärna göra det, men ni som har åsikter som tex: "Hur svårt kan det vara?? Ät mindre och rör mer på dig!" eller "Det är väl fusk!" eller något annat spydigt kan bespara er de kommentarerna! Jag kommer välja bort er frivilligt.... I mitt nya liv kommer mina fantastiska vänner finnas kvar som vill mig väl och som ger mig energi och glädje!

Jag hoppas att ni inte väljer bort mig, jag kommer ge er tid att smälta det, men jag vill gärna ha er kvar i mitt liv även efter 2011 :)

Hur som helt så är det så att jag kommer att genomföra detta, jag har varit på träffar, informationer och pratat med kirurger, sköterskor och dietister. Senast idag hade jag ett möte med "min" kirurg som heter Johan Berggren och han var supertrevlig! Allting känns bra och som det ser ut nu så kommer operationen genomföras i slutet av april :)

Hoppas ni inte satte kvällstéet i halsen :) Ha en skön kväll!!

13 kommentarer:

  1. Wiiiiiiiiieeeeee!!!!

    Du kan ju gissa......











    Jag finns kvar!!!!! Puss!

    //Kikki

    SvaraRadera
  2. Härligt för dig Malin att ha tagit ett sånt stort beslut o det ska ingen ha nån åsikt om för såna saker är Väl genomgångna både i ditt huvud o med läkare innan det tas. Å det är ditt liv det gäller! Du ska må bra! E de nån som säger nåt om de kan dom ju skita på sig...typ...
    Lycka till & styrka till Dig!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tack söta du! Känns konstigt att det är officiellt nu, men samtidigt väldigt skönt :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Klart! Å nu kan du ju få rätt peppning me!
    Linda

    SvaraRadera
  5. Ja, det är det bästa ju :)

    SvaraRadera
  6. Jatte stor :-)

    maga kramar, kusin vitamin!!

    SvaraRadera
  7. Jättestor? :)

    Kram kram, Krakel :))

    SvaraRadera
  8. Mår du bra så mår jag bra,Jag tycker förståss om dej hur du än är gumman men det ska bli askul att följa dej och givetvis stötta dej på den här resan.
    (Och du mobbare!!! Lämna dom åt dina mannliga vänner så gör vi processen kort)

    Sov gott malin :-)

    SvaraRadera
  9. Ett jatte stort leende saklart!
    Maste vara skont att ha berattat.
    Kramisar Kussen

    SvaraRadera
  10. Hahaha ok :) Ja, det är jätteskönt :) Spännande nu... ;) Kram

    SvaraRadera
  11. Hej gums! Ja du vet ju att jag vandrat vägen... och det är en fantastisk väg du ska vandra nu... finns här för alla frågor som tänkas kan komma. Kram på dig... :)

    SvaraRadera
  12. Hej grannen min;)

    åhy spännande att hitta din blogg hi hi, åh vilket spänannade moment du har framför dig nu! 3 st här på mitt jobb har gjort en operation helt sinnessjukt coolt att se allt bara rinna av dem ;) jag blir nästintill avundsjuk på ett sätt då dem snart är mindre än mig nu, men det unnar jag alla såklart. själv med mina matproblem och vitkproblem kämpar jag vidare med viktväktarna just nu tänkte jag, försöka göra ett helhjärtat försök återigen... ja vi vet ju alla hur det är som den vägen vandrat... jag har nu bara fetma inte tillräckligt att ens få göra en sån, men det ska nog lösa sig för mig med en dag.

    det kommer bli så bra så malin!! spänanande!

    kram från Linda på nr 4 ;)

    SvaraRadera