fredag 18 februari 2011

Blir

orolig ibland... Vänner som mår dåligt som man inte når och inte kan hjälpa. Vad göra?? En underbar person men handlingar som inte är så lätta att göra något åt... Man behöver ibland bearbeta sin sorg och bryta ihop för att kunna gå vidare, men det är inte det lättaste, det är jag den första att skriva under på... Hur bemöter man? Hur gör man för att personen ska känna att man finns där och vill hjälpa även om man inte håller med i allt som görs? Jag tror att det är viktigast att visa att man finns där, men det krävs också att vänskapen är ärlig för att man ska kunna hjälpa... Jag blir ledsen när mina vänner är ledsna och jag försöker skilja på sak och person. Personen tycker jag så mycket mycket om men inte handlingarna.... Så svårt.... Vill bara stötta och hjälpa och måste då vara ärlig med vad jag tycker är ok och inte...

Några tips? Någon?

5 kommentarer:

  1. Hmm. Lika bra att vara ärlig. Inte hålla med om handlingarna. Tala om vad man tycker med tillägget "Jag finns där VAD du än väljer" Typ. Kram!

    Anja

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det är så svårt när man inte når fram. Man vill ju inget hellre än att finnas där till 300%....

    SvaraRadera
  4. Sanningen ar alltid bast. Man kan vara en bra van och stotta fast man inte haller med om vad som pagar. Ibland far man titta djupare an sa och bara se att en van har det jobbigt och behover stod!

    SvaraRadera