söndag 20 februari 2011

Så var det söndag igen...

Vad händer?? Hur kan helgerna försvinna så fort?? Jag blir galen snart tror jag...
Fredagen var fantastiskt rolig och spontan! Jag bjöd in mig själv hos Carola och fick i och med det komma till Anna innan och få tacos :) Vilket underbart fredagsmys det blev, det var så skönt att bara sitta hos Carola och sippa lite rött och prata med dem. Jag är så tacksam att jag har mina olika "öar" av människor omkring mig, annars hade jag nog blivit galen av alla intriger och skit som förekommer lite då och då... Herregud, att folk bara orkar??! Så stort tack Anna och Carola för en underbar kväll!!
Det blev även tur till Catti och Agge efter det. Där kom man in i andra andningen och vips var klockan halv tre!! Det blev taxi hem, men men, det är det värt ibland. Dock blev jag förvånad över att chauffören visste var han skulle utan att jag sagt något... Hmm han har kört hem mig en gång tidigare, nån gång i höstas, men ändå! VIlket minne han måste ha!!!
I och med denna sena natt blev det inte så mycket sömn så när klockan ringde var jag nog lite tröttare än vanligt, men det spelar ingen roll när man ska till missionen! :)) Gjorde ett par fantastiska fynd även denna gång! Ett par jättefina trädgårdsstolar med armstöd och kryss i ryggen.... Det blev även en soffa så allt kommer inte hem förrän imorgon, då vi måste ha det hemkört :) Oj oj sa pappa, vad ska ni ha hem allt för?? "Det är kul, sa vi! Det behöver du inte bry dig om!!"  Hahahahahaha, mormor håller på att rensa och vi plockar hem nytt, dumt säkert men gud så roligt :)))
Även Angelica och lille Theo kom in så vi fikade och mös tillsammans allihopa. Härligt att sprida glädjen att fynda saker man inte ens visste att man behövde :)

Kvällen blev lugn eftersom jag var så trött och det var superskönt! Jag satt här hemma tillsammans med Simme och bara tog det lugnt och kollade Melodifestivalen! Lena PH gjorde ett framträdande med Dead by April, de hade gjort om hennes Dansa i neon och FAN!!! Helt sjukt bra!!


Henne skulle vi skicka  så tror jag vi skulle ta hem allt ihop :)) Det var jätteskönt att vara hemma och ta det lugnt. istället för att gå på fest som det var planerat egentligen... Det är alltid någon som retar sig på det men allvarligt talat så SKITER jag friskt i det!! Sist jag kollade var jag vuxen och kunde fatta min egna beslut :)

Det bästa var att jag var pigg i morse och tog med mormor och mamma på en bilutflykt på södra Öland. Vi åkte runt och kollade hus och bara hade det gott :) När vi kom hem bjöd jag dem och pappa på lunch, varm smörgåstårta:)  Nu har jag skuttat upp i soffan och inväntar Solsidan!! Underbart!! :))
Puss på er allihop!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar