torsdag 15 september 2011

Härlig resa!

Hemma igen efter ett dygn på en Polenfärja tillsammans med styrelsen. Tiden gick jättefort! Hela gårdagen var det konferens och styrelsemöte och idag var det studiebesök hos våra underbara kamrater i Karlskronasektionen. Det var ett mycket givande besök där vi diskuterade likheter och olikheter i våra båda sektioner. Man märker hur viktigt det är med nätverkande!!
  Jag njöt av de härliga gungningarna ombord då det blåste rejält hela dagen igår och även inatt. Jag sover sååå skönt på färjor! Samtidigt lider jag med de som har lätt för att bli sjösjuka, det kan inte vara lätt!!!

Nu sitter jag och tittar på "Dr Quinn" och funderar över hur härligt livet är just nu. Jag njuter i fulla drag av varje dag och jag struntar i om det regnar eller om solen skiner. Vi har så många "onödiga" bekymmer om sånt vi inte kan påverka! Jag ser fram emot hösten och vintern då man kan njuta av en brasa och en massa värmeljus och vara ute och gå i vinterstormarna! Jag hoppas på en vit, lång vinter så man kan leka i snön, åka pulka och vara ute och grilla korv :)
  Folk som inte gillar årstider kanske ska fundera på att flytta någon annanstans? Jag vet inte men det känns jobbigt att behöva lägga så mycket energi på att klaga på sånt man inte kan påverka ändå... Njut istället och var glada för det positiva i era liv, det försöker jag fokusera på!

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar