måndag 26 september 2011

Vilken härlig helg!!

I fredags kom jag äntligen iväg till jobbet igen!! Åh, så skönt det var! När jag kom hem blev det lite hemmafix innan jag åkte ner till Britt en sväng. Vi tog några glas vin och pratade och pratade och pratade :) Jättemysigt!! Bästa Kikki kom och körde hem mig vid halv elva så det var precis lagom eftersom jag ville vara pigg på lördagen när Kajsa, Elly och Alva skulle komma på frukost.
 De dök upp runt niotiden och vi hade en jättemysig förmiddag tillsammans! Åh, vad jag saknar att jobba med henne, men jag är så glad att vi umgås och har varandra ändå!

Såhär söta var Elly och Chilli tillsammans :) Underbart kort!!

På kvällen bar det av in till Stefan och Hanna där gamla partygänget skulle träffas. Jag förberedde mig för en utgång för säkerhets skull ;) Det är en riktigt fin lägenhet på Ängö de bor i, perfekt läge och på bottenplan.

 Helen och Peter.

 Stefan och Hanna.

En glad Christer.

Som jag trodde (och hoppades) hamnade i på Harrys men det var bara jag och Christer som gick ut. Det var superlång kö när vi kom (som vanligt i det här landet tycker vakterna att det är bättre att bygga kö än att släppa in folk) men det gick ganska fort ändå. Väl inne träffade vi Ubbe och Christers syster Cia, sen träffade jag Linda och lite annat folk så det var en mycket lyckad kväll!

Jag tog (och behövde) lite sovmorgon på söndagen, men sen tog vi tag i höstfixet och planteringarna :) Jag och mamma åkte till Mattsson som sålde blommor vid köpstan, sen tog vi en tur till Mys blommor också. Resultatet blev två kransar och två fina planteringar :) 

 Den här står i hörnet till vänster om entrén.

 Krans av ljung, murgröna och såna där silvriga spretiga växter :)

Idag när jag kom hem gick jag och mamma en långrunda med hundarna i det vackra höstvädret! Chilli tränade på att springa fritt (såklart) och han skötte sig exemplariskt! Även Kaxe fick gå lös och det klarade han galant!!



 Sötnöt :)


 Jag och Chilli :)


 Chilli i min höstinstallation :)

 Älskade Simson!! 

Storebror och lillebror :)

Efter hundrundan pratade jag med Linda G och det blev en promenad till. En jättemysig promenad i mörkret :) Som tur var hade hon med sig en liten ficklampa, för det behövdes när vi gick igenom skogen :) 

Nu är det dags för "Svenska Hollywoodfruar" och mys i soffan med Simme och Chilli :)  Imorgon ska jag förresten till veterinären med Simson igen :( Jag fick ringa idag då knölen han har vid svansen har spruckit.... Stackarn :( Jag dick iaf en tid snabbt så de kan kolla på det så får vi se vad de säger... Fortsättning följer imorgon....

Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar