torsdag 23 juli 2009

My day at the beach!

Igår när jag vaknade sken solen för första gången på evigheter (känns det som iaf) . Jag hade lite att fixa med här hemma först, men Kicki och Linda messade och frågade om jag ville möta dem på Talludden. Visst, självklart ville jag det. Packar lilla ryggsäcken och tar även med mog tärningar så vi kan spela lite 10 000. Jag tar bilen (onödigt, men jag skulle uträtta lite ärenden också) och det är jag tacksam för... När jag kom ner var det säkert soligt i ca 30 sekunder sen mulnade hela himlen igen! Vi kämoade på och spelade lite och tänkte att det försvinner nog snart, men på mindre än en halvtimme var ALLA på beachen försvunna!! Till slut var det tom så kallt så vi fick klä på oss. Nä, nu fan ger vi upp sa vi och åkte hem till Kicki och drack kaffe istället. Då kom även regnet... Inte mycket, men ändå... Jag kände bara att det är typiskt när man väl tagit sig tiden att åka till stranden för att njuta så ska man inte få det!! Vilket fiasko! ''=)

Däremot så avslutades gårdagen med en underbar grillkväll tillsammans med delar av vårt gamla gäng! Vi träffades hemma hos Ullis och Calle vid femtiden, sen droppade folk in efterhand. Vi gjorde en jättegod potatissallad, melonsallad och annat gott. Vi satt ute vid "hönshuset" där det var hur mysigt som helst. Vi pratade gamla och nyare minnen och hade en helt fantastisk kväll och rätt som det var kollade vi klockan och hon var fyra på morgonen!! Jag förstår inte hur tiden kunde gå så fort men det är klart alla gamla minnen om vem som gjorde vad med vem och varför skulle ju gås igenom och det tog ju ett tag=) Det slutade med att jag, Nicke, Magda, Linda och Scheele gick hem vid fem! Vad jobbigt det är att komma hem när det är ljust ute... Men visst, det var ju så vi höll på då så vi återupplevde verkligen alla gamla minnen=)

Jag och Tottans kille Henrik var så kaxiga tidigt på kvällen och bokade golftid idag kl: 12:32, men ju längre tiden gick kände vi att nja, det är nog bättre med en lite senare tid så då bokade vi om till 13:52. När vi sen sent om sider gick hem tittade vi på varandra och sa nja, vi kan höras när vi vaknat och ser hur det känns... Jag vaknade väl vid halv elva, messar honom och frågar om vi ska avboka och får då ett kort svar där det bara står: JA... Så det blev ingen golf idag... Däremot fick jag trevligt besök av Mange, Jesper och Isabelle och Tilda. J och I skulle kolla på ett hus så de lämnade av Tilda här under tiden. Jättemysigt! När de sen kom tillbaka drack vi lite kaffe och sen blev det en grillning också så det blev en jättetrevlig kväll och det var jätteskönt att bara ta det lugnt eftersom man har varit lite seg hela dagen idag.... Hoppas ni haft det lika bra som jag, så kanske jag gör ett nytt försök att komma till beachen ngn annan dag.... Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar