söndag 26 juli 2009

Underbara svenska sommar!!

Igår fick jag ett mess från Kikki som frågade om jag ville följa med på after beachen på Strand. Visst säger jag, svårövertalad som vanligt=) Vi träffades här hemma vid ett-tiden idag i den underbara solen. Vi satt påp min altan och drack rosé och bara njöt. Sen hämtade Ola oss och vi åkte upp. Strax efter tre var vi väl uppe tror jag. Allt frid och fröjd... Vi satte oss med varsin cider utanför i gräset då det som vanligt var knökafullt vid borden. Sen började Tre Drag spela, lika bra som vanligt.

MEN, sen öppnade sig himlen och det började ösregna!! Vi hade då efter mycket om och men fått tag på ett bord där Ola, jag, Henrik och Nettan satt och precis över Ola är det en stor reva i segelduken... Ingen fara säger jag, det kommer nog bara några droppar därifrån. Jag hinner inte mer än säga det så kommer Niagarafallet över Ola!!

                                                                                                     Iphonebilder 006

 

Himlen var inte så fin heller....

 

                                                                                 Iphonebilder 008

 

Det var bra mycket bättre när vi gjorde som Ola föreslog... Att åka hem till mig och käka och dricka rosé. Vi övergav Strand vid halv sex ungefär och när vi kom hem såg det ut såhär:

 

DSC_0952                                        DSC_0954

 

Iphonebilder 013

 

Vi hade det mycket bättre hemma!! =) Men det är väl ingen svensk sommar om det inte är växlande väder?? Imorgon blir det en golfrunda med Mange, sen drar jag till husvagnen!

Har jag min vanliga tur så kommer det väl se ut såhär när jag puttat klart=) Finns ju en anledning till att man inte är på touren eller vad säger ni?=)

                                                                                                                                                                 almost hole in one

1 kommentar: