onsdag 18 november 2009

En första rapport från Karlskrona=)

Rallyråttan startades upp redan 06.20 i morse för att ta mig till Karlskrona..... Smart som jag alltid är kom jag på att jag glömt ett block på sektionen som jag var tvungen att ha med mig för att hinna jobba lite så det var bara att svänga inom stan.... Men det var ju ingen fara, jag hade ju gott om tid.

När jag närmade mig ringde jag Henrik för att få vägbeskrivning till muséet vi skulle vara på. Hade nämligen fått en tidigare att jag skulle hålla utkik efter en röd byggnad på vänster sida... Nästintill alla byggnader var röda!!=) Ringer då och frågar vilket? I samma sekund ser jag tre stora flaggor framför mig där det står Blekinge Läns Museum.... Oj då det kan ju hjälpa lite eftersom det var dit jag skulle=)

Dagen har varit bra, det var ca 25 personer med på utbildningen. Jag och Lotta är med för att lära oss så vi kan hålla kursen längre fram. Vi höll på till fyra någonting, sen bar det av till hotellet. Jag lämnade min bil och flyttade över allt i Henriks bil så jag skulle slippa köra... Hmmm det gick väl sådär... När vi kört en bit tror Henrik att vi kört för lång och kört förbi hotellet och rätt som det är kommer vi ut på motorvägen och det var inte ens i närheten av vart vi skulle=) Aj, aj, fram med GPS:en som visar att vi ska göra en U-sväng.... Inte helt enkelt på en motorväg=) Det var bara att fortsätta tills vi kunde köra av för att köra på igen fast åt rätt håll den här gången....


Hade det bara varit ljust ute och fint väder hade man ju kunnat se det som en sightseeing men ikväll? Nä...=)


Hur som helst kom vi iaf fram och jag fick mitt rum. Här saknar jag verkligen Caroline... Vi var alltid iväg såhär tillsammans och nu är inte hon med... Känns jättekonstigt=( Men så går det när vänner flyttar...


Här kommer lite bilder så du, Caroline, och även ni andra kan se hur det ser ut=)



Nähä nu blir det jobb en stund, och nu menar jag riktigt jobb och inte farmande=) Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Hej !

    Hoppas du har det bra, saknade dig idag..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har det jättebra! Kanon att få vara med såhär och bara lära sig mer=) Saknade dig också!! Det har liksom blivit en vana att prata och jobba ihop... Du får hälsa de andra imorgon!! KRAM

    SvaraRadera