tisdag 4 augusti 2009

...

Idag har varir en sån där skön dag när jag inte gjort något särskilt... Jag åkte med pappa ner till brorsan i morse, han skulle klippa sig, och hälsade på Moa. Alltid lika trevligt. Sen blev det en tur till pappas morbror Frank. Där fick jag 3 stora lådor fyllda med två gamla serviser/matserviser... Superfina!! De var gamla från släkten nere i Degerhamn. Sånt uppskattas otroligt! Mycket roligare att ha serviser som har varit med x antal år än alla dessa nya som bara är slit och släng. Här får man uppläggningsfat och såssnipor... De görs väl knappt idag=)

Efter det blev det en kaffe på min altan i solen under mitt parasoll. Då blev vi sugna på att åka in och kolla bilar, så det blev en tur till Rydbergs motor och kolla in VW Tiguan. Skitsnygg!! Hade jag haft mer pengar hade jag köpt en=) Nu var det dock mamma och pappa som skulle byta i så fall, men men ... Vi provkörde den och den var superskön att köra. Snygg färg, snygga STORA däck på snygga fälgar... Återstår väl bara att övertyga mamma=) Jag och pappa är nog på samma linje (som vanligt) =)

Vi skojade iaf med mamma när vi kom hem och sa att det redan var klart... Det var inte poppis=)

Till middag ikväll blev det räkor och vin... mumma=) Jag har precis kommit hem från "grannarna" och ska nu lägga mig och läsa min nya Läckberg-bok som jag köpte idag.

Imorgon drar mamma och pappa tillsammans med faster och farbror till Stockholm så från och med åtta imorgon bitti är jag Kaxe-vakt. Hoppas de får lika roligt som de alltid har, så får jag njuta av min tid som hundvakt ända till söndag=) Det ska bli jättemysigt!

Sov gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar