tisdag 25 augusti 2009

Klipp o sling!

Idag fick jag rycket när jag åkte hem från mina pluttisar (världens bästa lånebarn!!)... Jag körde på bron och kom på att jag ville klippa och slinga mig. Tack gode gud att de har drop-in på Intermezzo på Köpstaden!! Klockan var väl strax efter fem och rallyråttan fick springa av sig lite extra på bron=)

Jag kommer in på Intermezzo och kollar om de har tid... Ja, då säger de, men jag vet inte om Angelica hinner med både klipp och sling eftersom vi stänger klockan sju... Snälla, snälla, tänkte jag... Då var klockan halv sex... Efter 2 minuter kommer hon ut igen. Ja, säger hon, Angelica säger att hon hinner med både och! JAAA!!!

Sagt och gjort... Jag sätter mig i lilla stolen och vi konstaterar än en gång hur snabbt mitt hår växer. För att komma åt utväxten på slingorna får jag ta på mig en plasthätta som vi knyter under hakan och sen blåser med fönen på så den drar ihop sig runt huvudet! Snacka om att jag var snygg!=)

[gallery link="file" columns="2" orderby="title"]

Vill man vara fin får man lida pin!! Jag är jättenöjd iaf och tackar min gamla klasskompis Angelica för ett bra utfört jobb... Som vanligt behövde jag lite produkter med så det blev både spray, saltvattensprav, stylingpuder, schampoo och balsam inhandlat... Tur att man inte klipper sig varje vecka=)

Efter klippningen bar det av ner till Kikki som hade kalas för Tilda. Supergott med kaffe och jättegod tårta! Blev inte så långvarigt dock eftersom jag inte varit hemma sen i morse, så när jag kom hem vid strax innan nio var det dags att pyssla lite härhemma, utfodra dogge och dogge och nu blir det TV en stund innan sängdags. Imorgon är det dags att gå upp sådär hemskt tidigt igen... Att jag aldrig kan vänja mig...=( Kanske kommer om några månader!=) Sov gott alla!!

2 kommentarer:

  1. Du blev jätte fin!! Å du va precis lika söt i baby mössa som Kikki :D hahaha
    Å du Malin... Kan man verkligen vänja sig vid att gå upp tidigt?? Jag har försökt ett antal år längre än du o har fortfarande inte lyckats... :S

    SvaraRadera
  2. Sååååå fiiiiin!!!

    Och nej man vänjer sig ALDRIG!!!!!

    SvaraRadera