söndag 9 augusti 2009

Vilken upp och ner helg!

Jag har varit Kaxevakt nu sen i onsdags. Hur mysigt som helst och Simson och Laban har uppfört sig alldeles utmärkt! I onsdags kväll var jag inne och träffade Elin och Angelica inne på Krögers för en kaffe (för min del) de andra kunde ju dricka cider=) Enda stora nackdelen med att inte bo inne i stan... Hur som helst, vi hade som alltid väldigt mysigt och vi fick oss ett bra snack.

Jag köpte med mat hem till mig +1 som kom hem och mötte mig. Vi käkade och kollade TV en stund, sen åkte han hem igen. Vi skulle höras dagen efter eller på fredagen. På torsdagen var jag bara hemma på kvällen med hundarna sen kom Ola förbi en sväng med Melker som varit på sin första valpkursträff. På med kaffet och fram med cigg=) Vi satt ute och njöt och kollade hur Melker hade full koll på de Simme, Laban och Kaxe. Melker var sugen på att busa med Kaxe men han var inte sugen alls=)

                                                                                DSC_0127

Tillslut kom han igång lite iaf. Melker var iaf väldigt lycklig och sprang runt för fullt, valpar har ju dock inte bästa kroppskontrollen som alla vet, så det blev några krockar med altantrappan när han glömde bromsa i tid...

På fredagen var jag på ÖoB och köpte nya sängar till grabbarna grus. 1 stor till Melker och 1 stor till Laban och 1 liten till Kaxe. Simme har redan fått en ny så han får nöja sig med den.=)

                                                                                008 

                                                                                                           Såhär fina är de!

På kvällen var det grillfest hos Ola. Efter jag varit på ÖoB åkte jag ner till Kikki och Linda som var med Moa o Rasmus på Möllstorp. Det var ju helt fantastiskt väder! Själv skulle jag vidare och handla inför kvällen och det kan jag väl säga att man inte var jättesugen på när de låg och solade... Men det var bara att bita ihop och åka. Det jag blir så fundersam över är att det alltid är så mycket folk på Köpstan även när det är fint väder?? Ok om man ska in och handla lite snabbt på Kvantum men gå i alla butiker där fattar jag inte att man vill då...

Hur som helst.. Det blev fläskfilé som fylldes med ädelost, marinerade vitlöksklyftor och färsk basilika. Till detta serverades Ullis otroligt goda potatissallad med salladslök, sockerärtor och örtagårdsdressing. Även Ullis melonsallad gjordes med vattenmelon och fetaost. MMMMmmmm så gott det blev!

                                                                             DSC_0136                                                            

                                                                                       Såhär fin är Olas stuga som han hyr!

På kvällen messade min +1 som jag pratde om innan. Vi bestämde att Kikki och jag skulle hämta honom så han skulle sova hos mig. Det är nu jag börjar bli väldigt förvirrad (för ovanlighetens skull). Måste bara kolla med er andra... När man har festat båda på varsitt håll och bestämmer att vi ska hämta upp honom för att följa med hem, kan det innebära ngt annat än att man faktiskt inte bara ska sova ihop? Här var det iaf så att när vi la oss la han sig med ryggen emot mig och somnade... GGRRRR! Sexuell frustration kallas det va? Jag fattar iaf ingenting. När vi sen vaknar undrar han varför jag är sur!!!??! Jag kör hem honom utan ett ord och vet faktiskt inte hur det kommer bli, jag tänker inte höra av mig iaf. Nog om det för det är bara tråkigt...

På fredagen bestämde Linda, Kikki o jag att vi skulle till Bjärby, eller rättare sagt de hade bestämt och undrade om jag ville följa med. Jätteskönt tänkte jag! Jag måste bara hjälpa mormor och morfar lite först med handling och grejer. Det svåra var att inte stressa mormor när vi var iväg. Jag ville ju bara komma till stranden men jag ville ju inte att hon skulle behöva stressa för det. Jag hade ju lovat dem att hjälpa dem. Men allt gick jättebra iaf och vid strax innan tolv kom jag väl iväg. Åh så skönt det var!!

[gallery link="file" columns="2" orderby="title"]

På kvällen blev det fest hos Helen o Roger. Mogge, Ida, Ted och Agge och Catti var där. Väldigt roligt att träffa dem igen för det var länge sen nu. Men som vanligt vet man att det blir sent på deras fester så jag styrde inte cyklen hem förrän klockan var närmare fem imorse... Idag har alltså inte varit en bra dag... Jag har inte gjort någonting och det enda som kommer att hända ikväll är att jag ska hämta min bil ute hos Ola. Sen får det bli en film, även att det är så bra väder.

Nu har man en veckas semester kvar! Förresten... Jag glömde ju visa lilla näbbmusen vi såg på Kalmar GK när jag och Mange spelade där... Här kommer den=)

                                                             näbbmus

Nu ska jag slänga mig i duschen innan vi åker till Ola och hämtar bilen, sen blir det soffan för resten av kvällen.... Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Hej Malin.
    Så fin blogg du har:)

    Bara en liten komentar till din +1... Mannfolk måste få klara besked vet du... :) Dem förstår seg inte på oss kvinnor och våra tankar.. He.he Nästa gång (om det blir någon, så trög som han verkar vara..:) så får du bara säga kom och ta meg NU....!! :)

    Kram från Annelie

    SvaraRadera
  2. mylifeinlandofconfusion11 augusti 2009 kl. 09:22

    Hahah ja det har du alldeles rätt i tror jag :) Ibland glömmer man bort det och tror att de ska fatta ändå... Dumt...
    Tack så mycket, jag är lite stolt över den:) Hoppas allt är bra med dig och familjen! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, mannfolk är och förblir tröga... he.he âr han värd att satsa på så bara kör på:)

    Allt är bara bra med oss, lillan växer så det knakar, tiden går så allt för fort... Har just kommit på att det inte är så länge till november och jag måste börja jobba igjen..... Tycker inte det är så länge sedan hon var nyfödd ju... Här i Norge kan man bara vara mammaledig ett år, och då minus de tre veckorna innan förlossning och minus pappans 6 veckor, så plötslig måste jag ut i jobb i mitten av november.. Ja,ja det går säkert bra:) Vår stora tjej börjar andra klass nu på måndag... Stora tjejen:)

    Kram

    SvaraRadera