söndag 2 augusti 2009

Lammet och Grisen 31/7

I fredags fick jag ju som sagt storspö av Mange. Det jag inte berättade var att i måndags när vi spelade fick jag skoskavet ALLAN på båda hälarna! Sista nio hålen gick man som om man var 103 år gammal och låghalt... H-vete vad ont det gör!! Men, men, jag var snäll mot mina fötter under tiden i Djupvik då jag bara gick i Foppatofflor och flipflop. Mycket skönt! Under de dagarna hann man glömma bort skavet och glad  i hågen bokas det en tid på Kalmar i fredags kl: 08.00!

Jag hinner väl inte mer än tänka golfskor, så känner jag att det kommer göra skitont! Och SUCK... Visst gjorde det ont! Jag satte mig i bilen och åkte in och hämtade Mange, då kändes det inte så farligt men jag kan säga att efter 18 hål trodde jag mina fötter skulle lossna från benet! Nu sticker de, har tröttnat på att bli behandlade på detta vis=) Jag var på väg att ta av mig skorna de sista hålen men det var bara att "strutta" vidare på stela fötter=) 

(Jag kan säga att det blev flipflop på Lammet och grisen sen...)

Vid femtiden cyklade jag upp till Ullis och Calle för att ta en öl och snacka lite skit innan vi åkte upp till Löttorp. Charlotte och Henrik kom också och Nina och Miika kom strax innan vi skulle åka. De hade med sig champagne så de blev snabbt förlåtna för sen ankomst=)

Efter några glas och mycket snack kom vi iväg alldeles för sent... Nina och Miika körde egen bil och vi andra åkte med rallyföraren Charlotte=) Skämt åsido, resan kändes väldigt trygg! Vi, eller rättare sagt så var det nog Calle som hällde upp vin i en PET-flaska som vi hade på vägen upp.. Kan ha varit så att jag föreslog det...Jag erkänner, Calle=)

Lagom i gasen kom vi upp en kvart försent, Charlotte hade kört in bra med tid, och vi fick vårt bord. Det var lika mysigt som vanligt däruppe och otroligt god mat!! Vi plockade till oss av allehanda såser, sallader, bröd, majs, potatis och KÖTT. Lammfilé, lammrostbiff, kamben, lammnacke(vilket fanns men ingen av oss åt), fläskfilé, fläskkarré mm mm Till detta dracks det en salig blandning av öl, vin, cola, punch och konjak...

Även detta blev en hellyckad kväll och alla var supernöjda! Nu har vi skapat en ny årlig tradition!

Tyvärr avslutades inte kvällen på det bästa sättet då vi på hemvägen såg en bil framför oss helt plötsligt med varningsblinkers på... Det var Nina och Miika! Vi stannar självklart och kliver ut... Då har Nina kört på en grävling! Usch vad tragiskt! Jätteläskigt för Nina för det finns ju inget värre än att köra på ett djur så jag led verkligen med henne!! Henrik, vär hjälte i världen, kände om den hade ngn puls men som "tur" var hade den dött omedelbart vid olyckan.  Han bär undan den så den slipper ligga på vägen och efter en liten stund och kärlekstankar till grävlingen körde vi vidare... Så synd om de stackars djuren som inte kan skydda sig mot våra läskiga fordon! Jag hoppas du har det bra nu, lilla grävling, du fick iaf en stjärna på himlen av oss!

                                                                                                                      images

 

Här kommer några foton från Lammet och grisen!

[gallery link="file" columns="2" orderby="title"]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar